Danske Gymnasier

Snaply afholdt i efteråret og vinteren 2020 to webinarer i samarbejde med Danske Gymnasier. Fælles for webinarene var, at de skulle give gymnasierne inspiration og gode råd til deres kommunikation på sociale medier, blandt andet gennem digitale ambassadører.

 


Hvad er Danske Gymnasiers målsætning med at undervise deres medlemmer i sociale medier?

 

Målet med Snaplys oplæg har været at inspirere kommunikationsmedarbejderne på Danske Gymnasiers medlemsskoler til at få større gennemslagskraft på sociale medier blandt andet ved at inddrage eleverne i arbejdet med at producere indhold.

 

 

Hvordan har Snaply været med til at sætte sociale medier på dagsordenen hos jeres medlemmer?

 

Snaply har afholdt to inspirationswebinarer. Det første om hvordan man skaber digitale ambassadører og får succes med sit some-udvalg og det andet om, hvilket indhold der performer bedst på sociale medier, og hvordan man nemt kan lave det. Som opfølgning havde vi et såkaldt check-in, hvor deltagerne kunne stille praktiske spørgsmål om, hvordan man skaber fedt indhold på sociale medier og hvad der skaber størst gennemslagskraft. Nicolai Mazur har en god forståelse for gymnasiernes målgruppe – det vil sige eleverne – og han er en vidende og levende oplægsholder, der har leveret gode konkrete fif til vores medlemsskoler.

 

 

Hvad har det betydet, at Snaply kan tilbyde unikke nøgletal for alle danske gymnasiers performence på sociale medier?

 

Det har været inspirerende at gennemgå de forskellige typer af indhold og blive klogere på, hvilken type indhold, der er bedst til at skabe trafik og interaktion med brugerne.

 

Birgitte Vestermark

Kommunikationskonsulent



Senest opdateret 04.01.2021 18:28 af NMC